Vetenskapsverkstan Vår & Höst

I Vetenskapsverkstans vår- och höstprogram erbjuder vi kortare workshops med tre träffar vardera. Här finns möjligheten att testa en ny spännande aktivitet utan att binda upp sig på en hel termin - såvida du inte är intresserad av flera teman såklart.

Lyft ett spirande intresse eller fördjupa dig - vi anpassar innehållet efter din kunskapsnivå!

Knip den sista platserna i Astronomitemat i april/maj! Läs mer här nedanför.

Tema: Utforska rymden!

När: Söndagarna 28 april, 5 maj och 12 maj
Tid: 12.00-13.50
För: Barn/unga mellan 7-9 år
Pris: 600kr för 3 träffar (diplom och inträde till Vattenhallen ingår)
Syskonrabatt 100kr/barn

Under tre söndagar i april och maj samlas vi för att tillsammans utforska och lära oss om stjärnor, planeter och galaxer. Rymdtemat i Vetenskapsverkstan handleds av en kunnig astronomistudent som bl.a. berättar om exoplaneter, stjärnbilder, tyngdkraften och rymdrobotar både i planetariet och utanför.

Anmälan till Vetenskapsverkstan Vår & Höst

Våren 2024

*obligatoriska fält

Obs! när alla obligatoriska fält är ifyllda så kommer du till en sida som bekräftar att mejlet har gått iväg!

När du skickar e-post till Lunds universitet behandlar vi dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Mer om hur dina personuppgifter behandlas hittar du på Lunds universitets webbplats. (ny flik)