Världsvattendagen

Internationella vattendagen eller Världsvattendagen är en temadag instiftad av FN som uppmärksammas 22 mars varje år. Världsvattendagen är tänkt att sätta fokus på betydelsen av färskvatten och för att verka för ett hållbart hanterande av färskvatten.

– Publicerad den 1 januari 2022

Plansch med kolibri och texten "Be the change you want to see in the world" från officiella World Water Day

Med anledning av Världsvattendagen arrangerar vi årligen event för skolor och allmänheten. Under 2021 och 2022 välkomnade vi skolklasser i årskurs 4-6 att boka en vattenexperimentlåda med enklare vattenexperiment. I skolan kunde de sedan laborera och låta sig inspireras till ökat intresse och medvetenhet kring vatten- och hållbarhetsfrågor.