IMSCC

IMSCC - International Math, Science and Creativity Competition är en nationell och internationell tävling för att uppmuntra elever att lösa problem och omsätta sina idéer i handling på ett kreativt sätt med hjälp av 4DFrame, ett pedagogiskt läromedel, utvecklat i Sydkorea.

– Publicerad den 1 januari 2022

Enlightening Imagination

IMSCC - International Math, Science and Creativity Competition är ett samarbete mellan Vattenhallen Science Center i Lund, Mot nya höjder Kronoberg i Växjö, Kullingsbergsskolan i Alingsås, KomTek i Katrineholm, Skärgårdsskolorna på Värmdö, KomTek i Lidingö, Tekniska museet i Stockholm, Trollbodaskolan i Järfälla, Expectrum i Västerås, Curiosum i Umeå och Exploratoriet i Skellefteå. Tävlingen genomförs med bidrag från Skolverket.

Tävlingen I Sydkorea har genomförts sedan 2015 med internationellt deltagande. Sedan några år tillbaka, har dessutom svenska lärare, science center pedagoger med flera deltagit som domare in en internationell jury.

Läs vidare om tävlingen här